Hospitality & Tourism
The Big Bad Wolf: Τα επόμενα βήματα του Γιάννη Τζανακάκη στην Κύπρο
The Big Bad Wolf: Τα επόμενα βήματα του Γιάννη Τζανακάκη στην Κύπρο
Αποφασισμένος να πετύχει σε δύσκολους καιρούς για την επιχειρηματικότητα, επίμονος στον τρόπο, με τον οποίο θα πραγματοποιήσει το όραμα του και κατάλληλα προετοιμασμένος για να αντιμετωπίζει τον όποιο  ανταγωνισμό, είναι ο εμπνευστής και ιδιοκτήτης της αλυσίδας «The Big Bad Wolf», Γιάννης Τζανακάκης. Σε συνέντευξη του στο Hospitality, αναφέρεται στον λόγο που επέλεξε την Κύπρο, ως το νέο επιχειρηματικό του βήμα και αποκαλύπτει τα σχέδια του για περαιτέρω επέκταση. Εξηγεί, την ίδια ώρα, πως γεννιούνται οι ιδέες για ένα καινούργιο πιάτο. Πως ξεκίνησε και πως εξελίχθηκε το «The Big Bad Wolf» απ’ το 2013, στα Μελίσσια, μέχρι σήμερα; Το «The Big Bad Wolf», όπως πολύ καλά είπατε, ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2013. Μέσα από την εμπειρία μου στον χώρο της εστίασης από το 2007, έστησα ένα brand, το «The Big Bad Wolf», με πράγματα τα οποία θεωρούσα ότι είναι πάρα πολύ σημαντικά για τον καταναλωτή. Αυτή τη στιγμή έχουμε εξελιχθεί και έχουμε δέκα καταστήματα στην Αθήνα και ξεκινάμε με το πρώτο μας κατάστημα εδώ στην Κύπρο, που ήταν και ένας στόχος, τον οποίο κοιτάζαμε τα τελευταία δύο χρόνια. Ποιες δυσκολίες έπρεπε να αντιμετωπιστούν σε όλη αυτή την μεγάλη πορεία; Σίγουρα ο χώρος της εστίασης δεν είναι ένας εύκολος χώρος για κάποιον να επιχειρήσει. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που εντοπίζεται είναι ότι είναι μια δουλειά, η οποία έχει να κάνει όλο τον χρόνο, 365 μέρες τον χρόνο. Είναι μια δουλειά, η οποία έχει να κάνει με αρκετό προσωπικό, πάρα πολλούς κωδικούς προϊόντων και πρέπει να είσαι συνέχεια πάνω από την δουλειά σου, για να μπορέσεις να λύνεις όλα  τα προβλήματα και να επιτύχεις. Ήσασταν εξ αρχής προσανατολισμένος στο άνοιγμα μιας τέτοιας αλυσίδας; Η αλήθεια είναι ότι εξ αρχής θέλαμε να πετύχουμε, με το κωδικολόγιο μας και το τι προσφέρουμε στον καταναλωτή και γι’ αυτό επενδύουμε σε δύο κύρια είδη, που ζητούν οι καταναλωτές, το σουβλάκι και το burger. Είμαστε και στα δύο εξίσου πάρα πολύ καλοί και επενδύουμε και στα δύο εξίσου το ίδιο, ώστε να μπορέσουμε να γινόμαστε κάθε μέρα καλύτεροι. Υπάρχουν στο μυαλό σας κάποιες κινήσεις, ενδεχομένως επέκτασης και σε άλλες αγορές, πέραν από την Κύπρο; Σκέψεις υπάρχουν και είναι και στα σπάργανα να κάνουμε τέτοια σχέδια, απλά δεν θα ήθελα να αναφερθώ, ακόμα, πιο συγκεκριμένα. Ωστόσο, επειδή είμαι στην εστίαση πολλά χρόνια, βλέπω πολλά πράγματα και πολλά κενά που υπάρχουν και στην ελληνική αγορά και στην κυπριακή αγορά, στα οποία θα ήθελα να επιχειρήσω. Σας είδα αρκετές φορές να πηγαινοέρχεστε στο κατάστημα σας και να εργάζεστε μαζί με τους υπαλλήλους σας. Πόσο αναγκαία είναι η παρουσία του ιδιοκτήτη στο κατάστημα του; Η αλήθεια είναι ότι ένα από τα μεγάλα προβλήματα που έχουν οι  δικές μας επιχειρήσεις είναι ότι δεν είναι βιομηχανοποιημένες. Δεν είναι αυτό που έχουν καταφέρει μεγάλες διεθνείς αλυσίδες, να υπάρχει μια μεγάλη γραμμή παραγωγής, που έχει τα αντίστοιχα μηχανήματα και να βγαίνει εύκολα το προϊόν. Χρειάζεται και η δική μου παρουσία, όπως και των συνεργατών μου. Να είμαστε δίπλα στους υπαλλήλους, να μπορούμε να προσέχουμε τι κάνουν οι υπάλληλοι μας, έτσι ώστε να μπορέσουμε να δώσουμε, όσο γίνεται, καλύτερο προϊόν. Ωστόσο, η ψυχή των καταστημάτων αυτών είναι όλη η ομάδα. Όλοι εδώ είμαστε μια ομάδα, εγώ ηγούμαι της ομάδας και γι’ αυτό πρέπει πάντα να είμαστε δίπλα στους εργαζόμενους μας  και να δίνουμε την τάση για να πάμε καλύτερα ως αλυσίδα και ως brand. Υπάρχει κάποια συγκεκριμένη απαίτηση που έχετε από τους υπαλλήλους σας; Να κάνουν τη δουλειά, όπως την κάνουμε στο σπίτι μας. Ποια πιστεύεται είναι τα στοιχεία διαφοροποίησης του «The Big Bad Wolf» από τον ανταγωνισμό; Έχουμε εξελιχθεί σε μια εταιρεία, η οποία αυτή την στιγμή αριθμεί 450 υπαλλήλους. Έχουμε βάλει πάρα πολλές διαδικασίες στην καθημερινότητα μας, όπου δεν θα της είχαμε βάλει, ενδεχομένως, εάν είμασταν ένα μοναδικό κατάστημα. Το δικό μας μεγάλο εγχείρημα και το πιο δύσκολο πράγμα, που χρειάζεται να κάνουμε, είναι να μπορέσουμε σε όλα τα καταστήματα που έχουμε, σε Κύπρο και Ελλάδα, να παρέχουμε το ίδιο προϊόν, την ίδια εξυπηρέτηση, την ίδια ποιότητα δουλειάς. Άρα, οι διαδικασίες που αναπτύσσουμε καθημερινά και ο πυλώνας πάνω στον οποίο δουλεύουμε, είναι αυτό το οποίο μας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό, σεβόμενοι πάντα τον ανταγωνισμό. Ο κατάλογος του «The Big Bad Wolf» ανανεώνεται συνεχώς. Πως γεννιούνται οι ιδέες για ένα καινούργιο πιάτο; Οι ιδέες γεννιούνται μαζί με τους σεφ που έχουμε. Η εταιρεία μας συνεργάζεται με μεγάλες εταιρείες στον χώρο της εστίασης, όπου μας παρέχουν κάποιους σεφ, έτσι ώστε να βγάζουμε νέα πιάτα ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Βέβαια και από τις ανάγκες που βλέπουμε στους πελάτες μας, από αυτό που μπορεί να μας ζητήσουν, από αυτό μπορεί να έχουμε εντοπίσει στον ανταγωνισμό και δεν το έχουμε εμείς. Θα το ψάξουμε, θα το βρούμε, θα το αξιολογήσουμε και έτσι κάνουμε και εμείς τις ανάλογες κινήσεις. Υπάρχει κάποια διατροφική πρόταση, που θα λέγατε ή θέλετε να δείτε να αναπτύσσεται στην ελληνική κουζίνα; Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια μεγάλη μόδα σε ότι αφορά το burger. Το σουβλάκι είναι ένα προϊόν, το οποίο υπήρχε πάντα στην ελληνική διατροφή και στην ελληνική κουζίνα. Τα τελευταία χρόνια, το burger έχει ανέβει πάρα πολύ, υπάρχουν πολλά καταστήματα burger, τα οποία έχουν εξελιχθεί με πολύ ωραίες προτάσεις. Τώρα, υπάρχει μια νέα τάση παγκοσμίως, η οποία αφορά στην διατροφή vegan προϊόντων, που φαίνεται ότι αυτή είναι η νέα μόδα, η νέα τάση στην διατροφική αλυσίδα. Πως διαμόρφωσε η πανδημία τον τρόπο λειτουργίας του «The Big Bad Wolf»; Η κρίση του κορωνοϊού είναι μια κρίση, η οποία έχει πλήξει παγκοσμίως όλο τον κόσμο και όλους τους συνανθρώπους μας. Το «The Big Bad Wolf» πάντα εστίαζε στο κομμάτι της διανομής και γι’ αυτό τα μαγαζιά μας δεν είναι τεράστια μαγαζιά με σάλες. Είναι μικρά μαγαζιά με λίγα τραπέζια, τα οποία, όμως, εστίαζαν πάνω στην διανομή. Το γεγονός ότι ο κόσμος μπήκε μέσα στα σπίτια, λόγω του κορωνοϊού, μας έδωσε εμάς την δυνατότητα να εξυπηρετήσουμε καλύτερα τους πελάτες μας, διότι αυτό ήταν και το focus της δουλειάς μας εξ αρχής. Πρέπει να πω ότι στη περίοδο του κορωνοϊού το «The Big Bad Wolf»  είχε μεγάλη αύξηση στον αριθμό παραγγελιών του, μεγάλη αύξηση λόγω των αναγκών να αξιοποιήσουμε και νέο προσωπικό, πήραμε πάρα πολύ κόσμο και στις κουζίνες μας και ως διανομείς. Ήταν μια κατάσταση, που το «The Big Bad Wolf» βοήθησε. Ποιο είναι το όραμα σας για την εξέλιξη του The Big Bad Wolf; Το όραμα μου είναι το «The Big Bad Wolf» να μπορέσει να συνεχίσει την εξέλιξη του. Όνειρο μου πάντα ήταν να βγούμε και έξω από την Ελλάδα. Το καταφέραμε, με το πρώτο μας κατάστημα στην Κύπρο. Θέλουμε να πατήσουμε στιβαρά στην Κύπρο, να εξελίξουμε και εδώ το «The Big Bad Wolf». Έχουμε στόχο και σκοπό να ανοίξουμε άλλα πέντε καταστήματα.  Ήδη έχουμε βρει και κάποιο σημείο στην Λευκωσία, το οποίο σύντομα θα ανοίξει και στην Λευκωσία και θα δούμε και τις άλλες αγορές στην Κύπρο. Από εδώ και πέρα κανείς δεν ξέρει τη μπορεί να γίνει. Σαφώς δεν θα λέγαμε όχι και σε κάποια άλλη χώρα.
  • TOP STORY
  • Hospitality
  • νέα άφιξη
  • Κύπρος
  • συνέντευξη
  • BBW
  • ελληνική αλυσίδα
  • εστίσαση