Πρόσφατη έρευνα της Gartner Inc δείχνει ότι ως το 2026, το 25% του παγκόσμιου πληθυσμού θα ξοδεύει τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα στο metaverse, είτε πρόκειται για εργασία, για ψώνια, εκπαίδευση, κοινωνικά δίκτυα ή, ακόμη και ψυχαγωγία. Όπως αναφέρει ο Marty Resnick, αντιπρόεδρος του ερευνητικού τομέα της Gartner «όσοι πωλούν σήμερα υπηρεσίες δικτύωσης κτίζουν, ήδη, τρόπους ώστε οι χρήστες να αναπαράγουν την καθημερινή τους ζωή σε ψηφιακούς κόσμους». «Από την παρακολούθηση online μαθημάτων μέχρι την αγορά ψηφιακής γης αλλά και την κατασκευή εικονικών σπιτιών, αυτές οι δραστηριότητες διεξάγονται σήμερα σε ξεχωριστά περιβάλλοντα». Σύμφωνα με τους αναλυτές, το metaverse θα επηρεάσει κάθε επιχείρηση με την οποία αλληλοεπιδρούν οι καταναλωτές καθημερινά: έως το 2026, το 30% των εταιρειών ανά τον κόσμο θα έχουν προϊόντα και υπηρεσίες έτοιμα για το metaverse.