Hospitality & Tourism
Πώς θα προσελκύσετε το κατάλληλο προσωπικό
Πώς θα προσελκύσετε το κατάλληλο προσωπικό

Και πώς θα το κρατήσετε…

Η εύρεση και εκπαίδευση προσωπικού αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα για τα ξενοδοχεία αυτή την περίοδο.  Ένα πρόβλημα που προϋπήρχε αλλά η πανδημία το έκανε πιο έντονο. Η ειδική εκδήλωση Business Lab της HORECA 2022 αφιέρωσε τις εργασίες του Σαββάτου 12 Φεβρουαρίου στο θέμα του προσωπικού, τόσο σε ό,τι αφορά τα ξενοδοχεία, όσο και στα εστιατόρια και τα καφέ-μπαρ. Σε ό,τι αφορά τα ξενοδοχεία, ο Μιχάλης Βαμιεδάκης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Allsun Hotels και ο Βασίλειος Ριαβόγλου, Business Development Manager της OTA Insights, εξήγησαν αναλυτικά πώς μπορεί ένα ξενοδοχείο να προσελκύσει το κατάλληλο προσωπικό, αλλά και τι κινήσεις πρέπει να κάνει για να μην το χάσει. Μοιραστείτε το όραμα και εμπνεύστε Η έλλειψη επαρκούς εκπαίδευσης είναι δεδομένη, αλλά τα ξενοδοχεία έχουν τη δυνατότητα, ακολουθώντας συγκεκριμένα βήματα, να προσελκύσουν το κατάλληλο προσωπικό. Τα tips που έδωσαν τα δύο καταξιωμένα στελέχη του ξενοδοχειακού κλάδου ήταν πολύ ενδιαφέροντα. Ένα βασικό σημείο στο οποίο στάθηκαν και οι δύο ομιλητές ήταν ότι το ξενοδοχείο θα πρέπει να μοιραστεί το όραμά του με τους εργαζομένους του και να τους εμπνεύσει, προκειμένου να συμμετέχουν σε αυτό και να το οδηγήσουν στην ανάπτυξη. Ο ξενοδόχος, αναζητώντας προσωπικό, θα πρέπει αρχικά να καθορίσει με σαφήνεια ποιο είναι το όραμά του και να το αναφέρει στις αγγελίες που θα δημοσιεύσει (στα social media, σε εξειδικευμένες πλατφόρμες εύρεσης εργασίας) ή στα γραφεία εύρεσης εργασίας, με τα οποία θα συνεργαστεί. Επιπλέον, οι απολαβές θα πρέπει να είναι ικανοποιητικές, υπολογίζοντας ότι ο τουρισμός είναι κατά βάση εποχική εργασία και άρα οι ετήσιες αμοιβές θα πρέπει να πλησιάζουν τις ετήσιες αμοιβές μιας 12μηνης εργασίας. Άλλωστε ένας από τους λόγους που οι εργαζόμενοι στην Ελλάδα δεν ενδιαφέρονται τόσο να εργαστούν στον κλάδο του τουρισμού είναι ο συνδυασμός χαμηλών αμοιβών και αυξημένων ωρών απασχόλησης. Διαρκής εκπαίδευση Στη συνέχεια τα ξενοδοχεία θα πρέπει να οργανώνουν σε τακτά διαστήματα μέρες αφιερωμένες στο προσωπικό, όπου θα επικοινωνείται εκ νέου το όραμα της εταιρείας και ταυτόχρονα θα ζητείται από το προσωπικό να αναφερθεί στα προβλήματα που αντιμετωπίζει και τις ιδέες που έχει για την καλύτερη λειτουργία του ξενοδοχείου. Θα πρέπει, επίσης, να επενδύσουν σε εκπαίδευση και μετεκπαίδευση του προσωπικού έτσι ώστε να βελτιώνονται διαρκώς οι δεξιότητές του. Ακόμα περισσότερο, τα ξενοδοχεία σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, την τοπική ένωση ξενοδόχων και άλλους τοπικούς φορείς, θα πρέπει να επενδύσουν στην εκπαίδευση ανθρώπων από την τοπική κοινότητα, έτσι ώστε να δημιουργηθεί σταδιακά μια ικανή μαγιά, που θα δημιουργεί διαρκώς νέους και καταρτισμένους εργαζόμενους στον τουρισμό. Στο πλαίσιο αυτό, άλλωστε, ένα ξενοδοχείο θα πρέπει να επενδύει σε δράσεις και παρεμβάσεις που αφορούν την τοπική κοινότητα, αποδεικνύοντας ότι αποτελεί λειτουργικό της μέρος. ΠΗΓΗ: Hotel & Restaurant Daily Ελλάδος
  • Hospitality
  • τουρισμός
  • προσωπικό
  • Ελλάδα
  • ξενοδοχεία
  • εστιατόρια
  • καφέ - μπαρ
  • εξεύρεση
  • εκπαίδευση