Hospitality & Tourism
Το μέλλον των ταξιδιωτικών γραφείων - Συνέντευξη του Διευθύνοντος Συμβούλου της Xenos Travel, Λάκη Ππασιά
Το μέλλον των ταξιδιωτικών γραφείων - Συνέντευξη του Διευθύνοντος Συμβούλου της Xenos Travel, Λάκη Ππασιά

«Η τουριστική βιομηχανία θα είναι ο τελευταίος κλάδος που θα ανακάμψει»

Την εκτίμηση ότι η τουριστική βιομηχανία θα είναι ο τελευταίος κλάδος που θα ανακάμψει από την πανδημία, εκφράζει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Xenos Travel, Λάκης Ππασιάς. Σε συνέντευξη του στο Hospitality, o κύριος Ππασιάς αναφέρεται στα προβλήματα που έχει προκαλέσει ο κορωνοϊός και εξηγεί γιατί τα ταξιδιωτικά γραφεία παραμένουν η ασφαλέστερη επιλογή. Πως έζησαν τα ταξιδιωτικά γραφεία την πανδημία του κορωνοϊού; Τα ταξιδιωτικά γραφεία, αλλά και γενικότερα η παγκόσμια τουριστική βιομηχανία, ήταν ίσως ο πρώτος τομέας που επηρεάστηκε από την πανδημία και δυστυχώς θα είναι και ο τελευταίος κλάδος που θα ανακάμψει, αφού, όπως ήταν λογικό άλλωστε, κατά την περίοδο της πανδημίας, τα ταξίδια περιορίστηκαν στα άκρως απαραίτητα και δύσκολα θα επανέλθουν στα προ πανδημίας επίπεδα. Στην παρούσα φάση, θα έλεγα ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε ως διοργανωτές ταξιδιών σχετίζεται με τον σχεδιασμό και τον προγραμματισμό των προϊόντων μας. Ενώ είμαστε βέβαιοι ότι υπάρχει η θέληση και η επιθυμία του κόσμου να ταξιδέψει, η μέχρι σήμερα απρόβλεπτη πορεία της πανδημίας μας δίδαξε ότι όλοι οι σχεδιασμοί μας σε επίπεδο προορισμού μπορούν να ανατραπούν ανά πάσα στιγμή. Αυτό λοιπόν αυξάνει το ρίσκο των διοργανωτών ταξιδιών, οι οποίοι μετά από δύο χρόνια πανδημίας είναι πολύ επιφυλακτικοί και προσεκτικοί όσον αφορά τα επόμενα τους βήματα. Η ευρεία χρήση του διαδικτύου, τον τελευταίο χρόνο, έκανε τους ταξιδιώτες περισσότερο ανεξάρτητους στην οργάνωση του ταξιδιού; Αντιθέτως, θα έλεγα ότι η πανδημία ώθησε μια μεγάλη μερίδα ταξιδιωτών να επιστρέψουν στα ταξιδιωτικά γραφεία. Οι διαδικασίες και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί που έχουν εφαρμόσει όλες οι χώρες για σκοπούς αναχαίτισης της πανδημίας, αλλάζουν σχεδόν καθημερινά αναλόγως της πορείας του κορωνοϊού σε κάθε προορισμό και αυτό καθιστά τα ταξιδιωτικά γραφεία ως την ασφαλέστερη επιλογή για αποφυγή δυσάρεστων εκπλήξεων κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, αφού οι ταξιδιωτικοί πράκτορες λαμβάνουν συνεχή και έγκυρη ενημέρωση. Επιπρόσθετα, επιλέγοντας ένα ταξιδιωτικό γραφείο για την οργάνωση των διακοπών τους ή αγοράζοντας ένα έτοιμο ταξιδιωτικό πακέτο, οι ταξιδιώτες μπορούν να νιώθουν ασφαλής ότι σε περίπτωση ακύρωσης ή διαφοροποίησης του ταξιδιού τους, μπορούν να ζητήσουν την επιστροφή των χρημάτων τους, κάτι το οποίο είναι τουλάχιστον πιο πολύπλοκο σε περίπτωση που κάποιος επιλέξει να προγραμματίσει το ταξίδι του μέσω διαδικτύου. Ποια η γνώμη σας για τις πλατφόρμες τύπου Airbnb; Θα λέγατε πως είναι θετικός ή αρνητικός ο αντίκτυπος τους στον οργανωμένο τουρισμό; Προφανώς, οι πλατφόρμες τύπου Airbnb έχουν δημιουργηθεί και αναδειχθεί λόγω συγκεκριμένων αναγκών της αγοράς, οι οποίες δεν καλύπτονταν προηγουμένως. Κάτι παρόμοιο είχε συμβεί και πριν αρκετά χρόνια στον τομέα των αερομεταφορών με την εμφάνιση των low cost. Οι συγκεκριμένες πλατφόρμες αγκαλιάστηκαν από μια μεγάλη μερίδα της αγοράς, η οποία είχε το οικονομικό κόστος ως το βασικότερο κριτήριο στην απόφαση για την πραγματοποίηση ενός ταξιδιού. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα όλες οι επηρεαζόμενες επιχειρήσεις του τομέα μας να αναζητήσουν τους τρόπους, που αφενός θα έκαναν τα ταξιδιωτικά πακέτα πιο ελκυστικά στον ταξιδιώτη από άποψη κόστους και αφετέρου να αναδεικνύουν τη σχέση ποιότητας και τιμής. Σήμερα, τα ταξιδιωτικά πακέτα που προσφέρονται από τους διοργανωτές ταξιδιών είναι τόσο μελετημένα, που αν κάποιος μπει στην διαδικασία σύγκρισης των δύο επιλογών, αποδεδειγμένα θα αντιληφθεί ότι η επιλογή ενός ταξιδιωτικού πακέτου ή η δημιουργία ενός πακέτου σε συνεργασία με ένα ταξιδιωτικό πράκτορα είναι η οικονομικότερη και ασφαλέστερη επιλογή και αυτό παρατηρούσαμε στην προ πανδημίας εποχή. Θα έλεγα λοιπόν ότι οι εν λόγω πλατφόρμες είχαν θετικό αντίκτυπο, αφού μας βοήθησαν να κατανοήσουμε τις σημερινές ανάγκες της αγοράς και να γίνουμε καλύτεροι. Ποιος θα είναι ο ρόλος των τουριστικών γραφείων στη μετά - πανδημία εποχή; Τα τελευταία δύο χρόνια, λόγω της πανδημίας, ο κόσμος έχει στερηθεί πολλά. Είναι απηυδισμένος και φορτωμένος με άσχημες αναμνήσεις και συναισθήματα. Όταν με το καλό περάσουμε στη μετά - πανδημία εποχή, τα ταξιδιωτικά γραφεία θα είμαστε εκεί για να βοηθήσουμε τον κόσμο μέσω των πακέτων μας, να αφήσει πίσω όλα αυτά τα άσχημα γεγονότα και να δημιουργήσει νέες και ευχάριστες εμπειρίες και αναμνήσεις. Ο κόσμος έχει την ανάγκη όσο ποτέ άλλοτε να ξεφύγει από την καθημερινότητα του. Να ταξιδέψει και να γνωρίσει διαφορετικά τοπία και κουλτούρες. Θέλω να πιστεύω πως αυτή η ώρα πλησιάζει και πως χρειάζεται λίγη ακόμα υπομονή.
  • Hospitality
  • τουρισμός
  • Κύπρος
  • συνέντευξη
  • Xenos Travel
  • ταξιδιωτικά γραφεία
  • Λάκης Ππασιάς