Retail
Accenture: Οι πλατφόρμες social commerce κερδίζουν έδαφος
Accenture: Οι πλατφόρμες social commerce κερδίζουν έδαφος

Ανάπτυξη 1,2 τρις δολάρια μέχρι το 2025

Το διαδίκτυο διέρχεται μια παγκόσμια κοινωνική επανάσταση. Σχεδόν όλοι οι χρήστες του Διαδικτύου παγκοσμίως βρίσκονται και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.Αυτό σημαίνει ότι το 57% όλων των ανθρώπων στον κόσμο χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Από τον Ιούλιο του 2021, οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούνταν από το 96% των παγκόσμιων χρηστών του Διαδικτύου, σύμφωνα με στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από την GWI και αναφέρθηκαν από το We Are Social και το Hootsuite. Οι πλατφόρμες συνομιλίας και ανταλλαγής μηνυμάτων ήταν δεύτερες, με 95%, ακολουθούμενες από τις μηχανές αναζήτησης με 84%. Τα ευρήματα μελέτης της Accenture Η νέα μελέτη της Accenture σημειώνει ότι η παγκόσμια αγορά εμπορίου από μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social commerce) αναμένεται να αναπτυχθεί τρεις φορές ταχύτερα από το παραδοσιακό ηλεκτρονικό εμπόριο, αγγίζοντας τα 1,2 τρις δολάρια έως το 2025. Η ανάπτυξη αυτή θα οφείλεται κυρίως στους χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, που ανήκουν στις γενιές Gen Z και Millennial, αντιπροσωπεύοντας το 62% των παγκόσμιων δαπανών στο social commerce έως το 2025. Σύμφωνα με τη μελέτη της Accenture «Why Shopping’s Set for a Social Revolution», το social commerce αναφέρεται στη συνολική αγοραστική εμπειρία ενός καταναλωτή, από την ανακάλυψη ενός προϊόντος έως τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς, που πραγματοποιείται σε μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Το 64% των χρηστών μέσων κοινωνικής δικτύωσης, που συμμετείχε στην έρευνα, δήλωσε ότι πραγματοποίησε τουλάχιστον μία αγορά μέσω κοινωνικών δικτύων τον περασμένο χρόνο, γεγονός το οποίο, βάσει εκτιμήσεων της Accenture, μεταφράζεται σε 2 δισεκατομμύρια αγοραστές παγκοσμίως.«Η σταθερή αύξηση του χρόνου, που αφιερώνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αντικατοπτρίζει πόσο σημαντικές είναι αυτές οι πλατφόρμες στην καθημερινή μας ζωή», εξηγεί ο Robin Murdoch, παγκόσμιος ηγέτης της βιομηχανίας λογισμικού και πλατφορμών της Accenture. «Αναδιαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αγοράζουν και πωλούν, κάτι που παρέχει στις πλατφόρμες και τις επωνυμίες νέες ευκαιρίες για εμπειρίες χρηστών και ροές εσόδων».Συνολικά, το κοινωνικό εμπόριο αντιπροσωπεύει το 10% των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου σήμερα, αλλά το μερίδιό του πρόκειται να φτάσει το 17% τα επόμενα τρία χρόνια. Και παραδόξως, οι μάρκες λιανικής σε ανεπτυγμένες αγορές, όπως οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ευρώπη, βρίσκονται πολύ πίσω από τις αναπτυσσόμενες αγορές, όσον αφορά την εκμετάλλευση των ευκαιριών στο κοινωνικό εμπόριο. Τι αγοράζουν οι καταναλωτές Η μελέτη της Accenture κατέγραψε, επίσης, ότι μέχρι το 2025 ο μεγαλύτερος αριθμός αγορών μέσω κοινωνικών δικτύων παγκοσμίως αναμένεται σε είδη ένδυσης (18% του συνόλου του social commerce έως το 2025), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (13%) και προϊόντα διακόσμησης σπιτιού (7%). Τα φρέσκα τρόφιμα και τα σνακ αντιπροσωπεύουν, επίσης, μια μεγάλη κατηγορία προϊόντων (13%).Τα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, παρότι αποτελούν μικρό μέρος των πωλήσεων social commerce, προβλέπεται ότι θα κερδίσουν γρήγορα έδαφος στο ηλεκτρονικό εμπόριο και θα κατακτήσουν πάνω από το 40% της ψηφιακής δαπάνης κατά μέσο όρο για αυτήν την κατηγορία σε βασικές αγορές έως το 2025.
  • μελέτη
  • GWI
  • Accenture
  • social commerce
  • πλατφόρμες