Retail
Νέα δεδομένα στις εγγυήσεις προϊόντων
Νέα δεδομένα στις εγγυήσεις προϊόντων

Οι ευρωπαϊκές οδηγίες και οι προειδοποιήσεις της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή

Οι νέες ευρωπαϊκές οδηγίες για τις εγγυήσεις προϊόντων διαφοροποιούν το σκηνικό που γνωρίζαμε στο λιανικό εμπόριο. Μιλώντας στο Retail, o Αναπληρωτής Διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Εμπορίου, Αντώνης Ιωάννου, εξήγησε ότι με τη νέα νομοθεσία, οι επιχειρηματίες οφείλουν, πέραν της νομικής τους υποχρέωσης να δίνουν εγγύηση δύο χρόνων στους καταναλωτές, να προβαίνουν σε επιδιόρθωση ενός ελαττωματικού προϊόντος, σε χρονική περίοδο που δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 25 ημέρες. Επίσης, πρόσθεσε, οι αγοραστές θα μπορούν να επιστρέφουν ένα προϊόν μέσα σε χρονικό διάστημα 30 ημερών από την αγορά του, εάν αυτό παρουσιάζει πρόβλημα ή δεν ανταποκρίνεται στις προβλεπόμενες προδιαγραφές του. Σύμφωνα με τον κ. Ιωάννου, ο χρόνος που απαιτείται για την επιδιόρθωση ενός προϊόντος ή για την εύρεση ενός φιλικού διακανονισμού μεταξύ πωλητή και αγοραστή, δεν πρέπει να προσμετράται στην εγγύηση των δύο χρόνων, αλλά να θεωρείται επέκταση. Ο Αναπληρωτής Διευθυντής της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή κάλεσε τους επιχειρηματίες να εφαρμόζουν τις νέες οδηγίες. Προειδοποίησε, την ίδια ώρα, ότι η Υπηρεσία του προβαίνει σε τακτικούς ελέγχους όλων των καταγγελιών που δέχεται και επιβάλλει ποινές στους παρανομούντες. Να σημειωθεί, ότι η Υπηρεσία μπορεί να επιβάλει πρόστιμο μέχρι και €500,000. download PDF
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε το Newsletter 14/01/2022
  • TOP STORY
  • retail
  • προϊόντα
  • εγγυήσεις
  • καταναλωτής