Το γκρίζο σημείο και η διευκρινιστική προσθήκη του Υπ. Εμπορίου
Με τροποποιητικό νομοσχέδιο, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Εμπορίου προχωρεί σε ρύθμιση του γκρίζου σημείου, που διαπιστώθηκε στη νομοθεσία για τις εκπτώσεις. Το νομοσχέδιο βρίσκεται, ήδη, ενώπιον της νομικής υπηρεσίας για νομοτεχνικό έλεγχο.
Όπως εξήγησε στο Retail, o Αναπληρωτής Διευθυντής της υπηρεσίας, Αντώνης Ιωάννου, με την υφιστάμενη νομοθεσία οι επιχειρηματίες οφείλουν να αναγράφουν στα προϊόντα τους την υφιστάμενη τιμή πώλησης και σε περίπτωση εκπτώσεων, την αμέσως προηγούμενη τιμή. Αυτό που δεν διευκρινίζεται στην υφιστάμενη νομοθεσία είναι το ποια είναι η προηγούμενη τιμή, με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται φαινόμενα παραπλάνησης των καταναλωτών, καθώς ορισμένοι, αντί να παρουσιάζουν τις πραγματικές προηγούμενες τιμές πώλησης, αναρτούν τιμές, που, όπως ισχυρίζονται, είχαν πρόθεση να πωλήσουν ένα προϊόν. Με την τροποποίηση της νομοθεσίας, πρόσθεσε ο κύριος Ιωάννου, η τιμή πώλησης θα θεωρείται αυτή που προσφερόταν τις τελευταίες 30 ημέρες και η έκπτωση θα γίνεται με βάση αυτή την τιμή, κάτι που θα αναγράφεται και στην ετικέτα του προϊόντος.
Το θέμα έφερε στο φως της δημοσιότητας, με καταγγελία του, ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών, ζητώντας την αλλαγή της νομοθεσίας. Σε δηλώσεις του στο Retail, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου, Μάριος Δρουσιώτης, επεσήμανε ότι με την παρούσα νομοθεσία, δεν καλύπτονται νομικά οι καταγγελίες των καταναλωτών για παραπλανητικές πρακτικές πωλήσεων προϊόντων. Κάλεσε, δε, τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους, κατά την περίοδο των ξεπουλημάτων.
download PDF
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε το Newsletter
05/01/2022