Οι προτιμήσεις των καταναλωτών Βαθύτερα το χέρι στην τσέπη για τα χριστουγεννιάτικα δώρα βάζουν φέτος οι καταναλωτές. Οι τιμές σε παιχνίδια, είδη ένδυσης, υπόδησης και ηλεκτρονικά είδη, παρουσιάζουν άνοδο περίπου 6%, σε σύγκριση με πέρσι, ένεκα του αυξημένου κόστους σε ναύλα και πρώτες ύλες. Όπως δήλωσε στο Retail, ο Γενικός Γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου, οι πιο πάνω αυξήσεις κινούνται σε λογικά πλαίσια και δεν αποτελούν αποτρεπτικό παράγοντα για το καταναλωτικό κοινό.
Επικαλούμενος πρόσφατη έρευνα, ο κύριος Αντωνίου ανέφερε πως η πλειοψηφία των καταναλωτών θα κινηθεί στην αγορά επιτραπέζιων και παιδικών παιχνιδιών. Σε δεύτερη μοίρα έρχονται τα προϊόντα ένδυσης και υπόδησης, ενώ ακολουθούν αρώματα και καλλυντικά. Χαμηλότερο ποσοστό στις προτιμήσεις των καταναλωτών καταγράφουν τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, τα κοσμήματα και τα κινητά τηλέφωνα.
Μέχρι στιγμής, πάντως, η αγορά παρουσιάζεται μουδιασμένη. Οι καταστηματάρχες ευελπιστούν σε αύξηση της κίνησης τις επόμενες μέρες, με κορύφωση την Παραμονή των Χριστουγέννων, καθώς ο Κύπριος καταναλωτής είναι συνήθως της «τελευταίας στιγμής». Ο Γ.Γ. του ΠΑΣΥΛΕ τόνισε πως η αγορά αναμένεται να κινηθεί και την επόμενη εβδομάδα, αφού ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών αναμένει τις εκπτώσεις, μετά τα Χριστούγεννα, κυρίως σε είδη ένδυσης και υπόδησης.
Ενώπιον της Συμβουλευτικής Επιτροπής Καταναλωτών τέθηκε το θέμα των αυξήσεων στις τιμές βασικών προϊόντων και καυσίμων. Με βάση την ενημέρωση της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, για την ώρα, δεν υπάρχουν εκείνα τα δεδομένα που να δικαιολογούν την επιβολή πλαφόν. Παρόλα αυτά, η Υπηρεσία δεσμεύτηκε πως θα συνεχίσει το Παρατηρητήριο Τιμών και όταν δημιουργηθεί η ανάγκη για επιβολή πλαφόν, θα ενημερώσει αναλόγως την Υπουργό Εμπορίου. Κατά την τρίωρη συνεδρίαση της Συμβουλευτικής Επιτροπής, Σύνδεσμοι και Οργανώσεις Καταναλωτών, ενημερώθηκαν, επίσης, για το έργο της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή κατά την περίοδο 2020 – 2021.