Marketing Week
COMMON GROUND - ΚΟΙΝΟΣ ΤΟΠΟΣ: Το εμπορικό κέντρο της Λάρνακας μεταμορφώνεται σε μια υπαίθρια εικαστική έκθεση
Ο Οργανισμός Λάρνακα 2030 συγκεντρώνει όλες τις Πολιτιστικές Πρωτεύουσες της Ευρώπης στο εμπορικό κέντρο της πόλης
COMMON GROUND - ΚΟΙΝΟΣ ΤΟΠΟΣ: Το εμπορικό κέντρο της Λάρνακας μεταμορφώνεται σε μια υπαίθρια εικαστική έκθεση

Χωράει όλη η Ευρώπη στο εμπορικό κέντρο της Λάρνακας; Πώς θα μπορούσε η περιοχή να γίνει ο κοινός τόπος όπου συναντώνται όλες οι ευρωπαϊκές πόλεις που διετέλεσαν Πολιτιστικές Πρωτεύουσες (ΠΠΕ) από καταβολής αυτού του τόσο σημαντικού πολιτιστικού θεσμού, του μακροβιότερου της ΕΕ; Τα ερωτήματα αυτά έθεσε και απάντησε έμπρακτα το Λάρνακα 2030, σε συνεργασία με το Σύλλογο Καταστηματαρχών Ιστορικού Εμπορικού Κέντρου μαζί με τις ομάδες εργασίας Αρχιτεκτόνων και Σχεδιαστών του Οργανισμού.

Το συναρπαστικό αποτέλεσμα αυτής της διάδρασης και της συν-δημιουργίας είναι το Common Ground - Κοινός Τόπος, μια δράση που όμοιά της δεν έχει υπάρξει ξανά πανευρωπαϊκά. Πρόκειται για μια μεγάλη εικαστική παρέμβαση στις βιτρίνες των καταστημάτων που θα αγκαλιάσει το ιστορικό εμπορικό κέντρο της Λάρνακας. Η έκθεση γίνεται με αφορμή τους εορτασμούς για την Ημέρα της Ευρώπης και την επέτειο των 20 χρόνων από την ένταξη της Κύπρου στην ΕΕ.

Οι συμμετέχοντες αρχιτέκτονες και σχεδιαστές, όλες και όλοι τους νέοι δημιουργοί της πόλης, εργάστηκαν για πέντε μήνες εθελοντικά, δημιουργώντας μια ενιαία σύνθεση από αυτοκόλλητες επιφάνειες οι οποίες θα εφαρμοστούν στην εξωτερική όψη των βιτρινών, ενώ θα συνεχίζονται και στον δημόσιο χώρο, στους πεζόδρομους και τις πλατείες. Με τον τρόπο αυτό θα διαμορφωθεί ένα ενιαίο γραφιστικό και εικαστικό περιβάλλον σε όλο το μήκος των κύριων εμπορικών οδών Ερμού και Ζήνωνος Κιτιέως με αφετηρία την πλατεία Ζουχουρί. Θεματικά οι παρεμβάσεις βασίζονται σε ιδιοσυγκρασιακά χαρακτηριστικά των διαφορετικών πόλεων που είχαν τον τίτλο της ΠΠΕ, με την κάθε βιτρίνα να φιλοξενεί μια διαφορετική πολιτιστική πρωτεύουσα.

Η ιδέα που επεξεργάστηκαν και πρότειναν οι ομάδες εργασίες του Λάρνακα 2030 έτυχε της τεράστιας αποδοχής του εμπορικού κόσμου με τις συμμετοχές να πλησιάζουν τα ογδόντα καταστήματα. Αυτό συνιστά χωρίς υπερβολή μια πρωτοφανή ενεργοποίηση του εμπορικού κόσμου της Λάρνακας με αφορμή και αφετηρία ένα καλλιτεχνικό έργο. 

Το Common Ground, που θα διαρκέσει ένα μήνα, εγκαινιάζεται πανηγυρικά την Κυριακή 12 Μαΐου με σειρά εκδηλώσεων συμμετοχής, ενεργοποίησης και οικειοποίησης του δημόσιο χώρου. 

Κατά τα Σαββατοκύριακα που μεσολαβούν οι δρόμοι θα μετατρέπονται σε πεζόδρομους, φιλοξενώντας παράλληλες καλλιτεχνικές δράσεις στο δημόσιο χώρο, όπως urban performances, ζωντανή μουσική και διαδραστικά παιχνίδια. Όλη αυτή η δραστηριότητα προσδίδει επιπρόσθετη αξία στο εμπορικό κέντρο, προσκαλώντας τον κόσμο να έρθει και να εμπλακεί δημιουργικά. Στον εξής σύνδεσμο υπάρχει το πλήρες πρόγραμμα των παράλληλων δράσεων του πρότζεκτ:
https://drive.google.com/file/d/1aMO06uKvcPt-bYsXrktdXrnuEOLlM21q/view?usp=sharing

«Η εικαστική παρέμβαση Common Ground είναι χαρακτηριστική του modus operandi του Λάρνακα 2030. Είναι ένα αποτέλεσμα συνδημιουργίας ανάμεσα σε διαφορετικές κοινότητες της πόλης, από νέους αρχιτέκτονες και γραφίστες μέχρι τους καταστηματάρχες του ιστορικού εμπορικού κέντρου της πόλης. Περισσότεροι από 150 άνθρωποι έχουν εμπλακεί ενεργά στη δημιουργία της καλλιτεχνικής αυτής δράσης, στη διαδικασία δηλαδή να ξαναφανταστούμε την πόλη, να δώσουμε δημιουργικές λύσεις στα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζει η πόλη, να φανταστούμε και να κάνουμε τη Λάρνακα κέντρο της Ευρώπης. Με αυτό το έργο στέλνουμε το μήνυμα ότι η Ευρώπη είναι ο Κοινός μας Τόπος, ότι η Τέχνη και ο Πολιτισμός είναι ο Κοινός μας Τόπος και κυρίως ότι εμείς οι ίδιοι είμαστε ο Κοινός Τόπος, οι δημιουργοί του σήμερα και του αύριο της πόλης που θέλουμε, αλλά και της Ευρώπης που θέλουμε», σημειώνει η καλλιτεχνική διευθύντρια του Λάρνακα 2030 Κέλλυ Διαπούλη. 

Από το Λάρνακα 2030 εργάστηκαν οι εξής αρχιτέκτονες και σχεδιαστές υπό την καθοδήγηση και τον συντονισμό του αρχιτέκτονα Κυριάκου Χριστοφίδη που είναι ο επιμελητής του προγράμματος: Χάρης Αριστοδήμου, Eisa Baddour, Ευγένιος Γαβριήλ, Περικλής Γεωργίου, Αγνή Δημητρίου, Χριστίνα Ηλία, Μαρία Ισαάκ, Σταύρη Καλοπετρίδου, Κωνσταντίνος Κέλπης, Μάριος Κυριάκου, Λούης Λοΐζου, Ειρήνη Λουκά, Μαριαλένα Μπύρου, Αναστασία Ορφανίδου, Γιώργος Πέτρου, Λήδα Σολομωνίδου, Στέλλα Ταουσιάνη, Γιώτης Τσανγκάρης, Κωνσταντίνος Χαριλάου και Χριστίνα Χάρπα.
 
Αξίζει να υπογραμμιστεί εκ νέου ότι η συναρπαστική αυτή καλλιτεχνική παρέμβαση στο εμπορικό κέντρο της Λάρνακας είναι ο καρπός της συν-δημιουργίας καλλιτεχνών, αρχιτεκτόνων και σχεδιαστών με τον επιχειρηματικό κόσμο της πόλης. Πέραν των 150 ατόμων δούλεψαν συστηματικά ώστε να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί ένα έργο που γεμίζει το κέντρο της πόλης με τέχνη, έκφραση και αισιοδοξία. Αυτό είναι χωρίς αμφιβολία ένα απτό παράδειγμα μιας δυναμικής διάδρασης που επαναπροσδιορίζει την Λάρνακα, αναδεικνύοντας τους άρρηκτους δεσμούς της με την Ευρώπη.  

Συνεργαζόμενοι Δήμοι:
Δήμος Λάρνακας │ Δήμος Αραδίππου│ Δήμος Δρομολαξιάς - Μενεού │ Δήμος Λευκάρων 
Δήμος Αθηένου│ Κοινότητα Πύλας

Χορηγοί:
Strategic Partner: PETROLINA LTD

Gold Sponsors: AJK Group | Αδελφοί Ανδρέου ΛΤΔ |Quality Group Cyprus| Ocean Basket 
Silver Sponsors: Ypera Insurance | Υπεραγορές Μετρό | HF Markets
Academic Partner: UCLan Cyprus University
Supporters: Sunshadow Investments
Advertising/PR Partners: DeLeMa McCann Cyprus
Friends: Panikkos Livadiotis Group | McDonalds
Digital Partner: Ideaseven

Περισσότερες πληροφορίες: info@larnaka2030.eu